Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 5 oktober 2010

Och så är vi hemma igen...

... från Oslo och även hemma med sjukt barn.

Resan var riktigt lyckad, vi var till Vigelandsparken, Spårvagnsmuséet och till norske tekniske museet. Alla tre ställen var en fullträff för barnen. Olika slags aktiviteter som verkligen passade barnen. Storebror var tidvis jobbig dåliga pga för kort nattsömn, men flygresorna gick verkligen smärtfritt med allt bagage och barnen.

Min syster med familj var flunssiga och nu första natten hemma, blev flickan febrig :( Hoppas hon inte får hög feber och att hon tillfrisknar fort. Jag skulle ha haft jobb idag, men tyvärr får någon annan laga maten istället. Jag får fundera ut vad vi skall äta här hemma istället. Antagligen en moussaka, för har en massa ekologiska auberginer i kylskåpet.

Dottern var rolig i morse. Hon vaknade 5.55 och sade att hon vill ha mat. "Kött, stor kött"! sade hon. Stackaren har levt vegetariskt de senaste fyra dagarna i Oslo och behövde tydligen proteiner. Hon åt en stor bit lax som jag hade lagt i frysen just innan vi åkte på fredagen.

Jag har alla tre gånger jag varit i Oslo ätit supergod och hälsosam mat på Krishna's Cuisine nära Majorstua. Barnen var lite skeptiska först, men åt sen med god aptit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar