Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

måndag 25 oktober 2010

Annika Dahlqvist i Degerby!


Annika Dahlqvist var inbjuden av Marthaföreningen att föreläsa om LCHF i slutet av förra veckan på tre orter i Finland. Efter att på torsdagen ha lyssnat på en otroligt energisk och intressant person, Sanna Ehdin, så hade jag högre förväntningar om Annika Dahlqvist. Låter kanske dumt att säga så här, men det första intrycket jag fick av henne var inte så positivt. Tycker inte hon verkar som någon empatisk person. Inget välkomsttal what so ever, utan direkt på fakta. Visserligen var det som hon hade att säga intressant, och allt hade jag faktiskt redan läst både på hennes blogg och i hennes böcker, så direkt nytt var det inte.


Omkring 130-140 personer fanns på plats! Medelåldern på dessa lite överviktiga personer, där vissa tittade lite snett när jag hade dottern på knappa 2 år med i famnen, var utan oss +60 år, med hela vår familj redigt lägre :) Jag skulle gärna vilja veta vad de tyckte om lchf, för tror nog att det inte var så många som hört talas om det innan. Eller har jag kanske bara fördomar? Nåja, hur som helst, min man har i sin blogg skrivit bra om evenemanget, gå gärna och läs mera där!

2 kommentarer:

  1. Majmamma, jag har hört av vänner i Sverige att hon är just en sån föreläsare du beskriver. Hon har liksom sin egen stil. Lite fräckt att säga, men jag är glad att du bekräftade det så pärtar det inte lika mycket att jag missade det ;)

    SvaraRadera