Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

onsdag 27 april 2011

På uppköp :)



Fick mitt adlibrispaket igår med Matrevolutionen, Hjärnkoll på maten och Råsmart familj. Hade riktigt svårt att bestämma vilken jag skulle börja läsa. Det blev Hjärnkoll på maten :)
Jag hade lite egen tid igår så jag passade på att ta en sväng till Pieni Ruokakauppa. Härligt att i lugn och ro få se på alla härliga ekoprodukter. Köpte faktiskt ett tunnbröd och ekologiskt mysli. Tyvärr gillade barnen inte myslin, men tunnbrödet med bl.a. rågmjöl och surdeg var riktigt gott!

Jag gick också förbi Life, där de hade både mandel- och kokosmjöl, skall gå och köpa 1kg mandelmjöl idag. Det blir billigare så än att göra mjölet själv.

4 kommentarer:

  1. Det där "ruislastu" brödet elle snarare "chipset" är så gott! Hamnar rätt ofta med mig hem men hiskeligt pris i "vår" ekobutik. Vad fick du betala? Hm...man sku ju kunna laga det själv...

    SvaraRadera
  2. Jo dyrt var det, nästan 6 Eur för 200g..

    SvaraRadera
  3. Köpte igår Myllärin ekologiska rågchips 150g för knappa 3 eur. Riktigt goda de också, och billigare! 6-åringen kommenterade förpackningen "den där gubben finns på många påsar" :)

    SvaraRadera
  4. Här är de över 6 euro påsen! Alltså över 30 euro kilo för lite rågmjö, surdeg och vatten;)! Ja Myllärin har börjat med ett allt bredare utbud av ekoprodukter till vettigare priser. Köpte föresten den där blåbärsvinägern (Mgårds). Den innehåller vittvinsvinäger, blåbär, socker och konjak. Så ska klura ut hur man gör en egen med samma smak mycket billigare för den var också svindyr...

    SvaraRadera