Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

lördag 16 april 2011

Lunch på servicehus

Det blev ett ganska ex tempore besök på servicehusets lunchrestaurang i Gäddvik igår. Och vilken besvikelse, men inte att undra på, det stod Espoo Catering på servetterna.

Jag åt någonslags plätt med svamprisfyllning, och såsen i den smakade konstigt. För att inte tala om myntasåsen som serverades med plätten. Den var helt oätlig. Som tur är hade jag bett att få den bredvid plätten. Sen fanns det färska semlor, dottern gillade dem.

Efterrätten, en chokladkräm smakade heller inte äkta, utan smakade som om den var gjord på pulver...

Det enda positiva var blandsalladen och råkosten med rödkål, de smakade fräscht, för en gångs skull. Det var länge sen jag åt där senast, men har aldrig kunnat äta salladerna för de har haft en konstig bismak. Antagligen för att den kommer färdigt skuren. Svärmor som äter där ofta, har aldrig märkt någonting. Hon tyckte för övrigt att chokladkrämen var god, men så lagar hon inte själv mat heller.

Om det är sån här skolmat som min son blir serverad hela år 2012, då den nuvarande skolan saneras och verksamheten flyttar till en annan Esboskola som blir ledig blir jag nog arg. Och inte bara jag, helt säkert han också. Och många andra. Skolmaten måste saneras från alla tillsatsämnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar