Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

torsdag 14 april 2011

Hur få mera kött på benen?



Jag är inte kock, men intresserad av mat och lagar både mat och bakar en hel med både barn och utan. Dessutom tycker jag om att blogga om det jag gör och läser gärna andra matbloggar. När det kommer till näringsrekommendationer, lchf samt hälsosam mat och mat för barn, tillsatsämnen eller Sapere så blir jag ivrig och det kan vara svårt för en oinsatt att få muntur... Nu skulle jag vilja ha tips och idéer hur jag kunde utveckla mig själv, få mera kött på benen så att säga för att bli ännu bättre!






4 kommentarer:

  1. Majmamma, vad drömmer du om då? Vad vill du jobba med? Vill du jobba med mat? Med hälsa? Med Sapere?

    SvaraRadera
  2. Bra fråga Nina, en fråga som jag även frågar mig själv varje dag. Jag tror att min jobbpassion skulle ligga närmast Sapere, men samtidigt skulle jag vilja ha större kunskap i allt som har med mat och hälsa. Nu måste jag bara hitta de rätta vägarna ut från denna labyrint...

    SvaraRadera
  3. Vill du bli kock;).Såg att Practicum igen ordnar vuxenutbildningar...kopierat från deras sida:

    Vad vill du bli nu när du är stor?

    Fortbildningscentrum Prakticum ordnar examensförberedande utbildning, examenstillfällen, fortbildningar och kortkurser. Utbildningarna genomförs flexibelt som flerformsundervisning (när- och distansstudier), läroavtalsutbildning eller virtuellt via nätet. För studerande inom examensförberedande utbildningar görs personliga examensplaner, där tidigare studier och arbetserfarenhet beaktas. Inom vuxenutbildningen avläggs vanligen fristående examina...
    (Ps.Ska ta reda på mer om det där i Örebro som jag berättade om, är själv mer än intresserad...)

    SvaraRadera
  4. MoWe: Örebrogrejen är ju nästan ett måste för oss båda. Jag måste också kolla närmare på det...

    SvaraRadera