Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

torsdag 18 november 2010

The Wedding chocolate


Min man hämtade en ask med Cloettas choklad åt mig i somras tror jag det var. Vi smakade på den häromdagen och jag hoppades att det skulle ha varit gott, när det nu ändå var "The Wedding chocolate". Sötsliskigt och dessutom innehållande hasselnötter så sonen fick en lindrig allergisk reaktion av dem. Dumma mig som inte fattade att själva chokladen också hade hasselnötter och inte bara fyllningen. Nå, nu vet vi alla att han inte ska äta något med hasselnötter i.

Nu är asken tom, men bra så. Jag hoppas att chokladen i "The Wedding chocolate" från Storbritannien nästa sommar är mörk utan en massa äckliga fyllningar.

4 kommentarer:

  1. Här på kontoret hade chokladasken rykande åtgång.. /Marie

    SvaraRadera
  2. Men majoriteten är väl andra nordbor än finnar? :) Åtminstone svenskar lär ska tycka bättre om sötare choklad.

    SvaraRadera
  3. Våra egna Wedding chocolate var helt supergoda: självgjorda mozartkulor :) Stor succé!

    -majmamma

    SvaraRadera
  4. Vem gifter sig i england nästa sommar? Prins W? Det har jag helt missat...Kram!

    SvaraRadera