Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 23 november 2010

Dagismat en vintrig tisdag


Vilken härlig vinter! Barnen njöt av att leka i snön och med snön och av att skida hela förmiddagen då jag var på dagiset. En liten matsäck under granen åt de , men annars var det full fart. Väl inne till lunch var de vrålhungriga :)
Tisdagar äter vi alltid soppa, så även idag. Jag kokade samma linssoppa som senaste gång  för ca en månad sedan. De flesta barnen åt riktigt bra. En söt liten pojke, vars mamma berättat åt mig att pojken varit nöjd med min mat, tyckte att den linssoppa de äter hemma smakar illa... Min egen pojke åt två stora portioner! Till soppan bakade jag en focaccia enligt ett recept från Marthornas kokbok. Måste återkomma med receptet för det blev jättegott! Mellanmålet bestod av mannagrynsgröt med bär. Dessutom hann jag blanda ihop lite bredbart smör av smör, olivolja och vatten. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar