Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

fredag 12 november 2010

Hemma igen


Efter en trevlig resa i Umeå, är vi hemma igen. Pojkarna har varit på dagis och förskola, dottern och jag hemma. Efter 11h på resande fot igår, har jag varit ganska trött idag, så det fick bli mycket enkel mat. Till lunch stekte jag 3 ägg med riven ost i som jag och dottern delade på + lite grynost till. Granatäpple till efterrätt.


Middagen blev också typ snabbmat med tortillas. Tittade en stund på Min Morgon i morse, ett program som jag verkligen uppskattar, och såg Mama Ethiopia där med sin mat, och blev genast sugen. Så köpte en köttgryta som jag tinade upp och blandade en burk crème fraîche i. Det var en jättegod fyllning till tortillan. Utöver det hade vi gurka, tomat, majs, vita bönor och grynost och lite ostsås. Snabbt och gott. Till efterrätt åt vi persimonfrukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar