Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

måndag 8 november 2010

Inventering av kylskåp

Jag skall åka på resa i morgon med mina två yngsta barn, så istället för att packa började jag gå igenom kylskåpet istället :) Mycket roligare än att packa kläder!

Jag brukar gå igenom och tvätta kylskåpet 4-5 gånger i året. Vill du titta in i vårt kylskåp? Det ser ganska bra ut eftersom jag handlade i går :) Nu har vi

1kg inre filé, 1,5kg smör, 1,5 l naturell yoghurt, 2 kg turkisk yoghurt, 2pkt vatajas skinka, 1,5 l vispgrädde, 1/2 paket bacon, 1kg tomater, 1 gurka, 1 palsternacka, 1 aubergine, 1 broccoli, 1 liten kålrabbi, 1 rödkål, lite grönsallat, 2 burkar kvarg, 3l mjölk, 6-7 olika slags ostar, 200g nötter + en hylla full med olika såser, oliver, syltar och annat liknande.

Andra grönsaker har vi också, som 2kg morötter, 1kg lök, några vitlökar och säkert ännu något som jag glömt bort, men de förvaras inte i kylskåpet.

Hur mycket fick jag slänga bort då? En färskost hade bäst före i oktober, min brie som jag köpte på Galna Dagar, hade också passerat bäst före och en tomat som hade blivit i kläm slängde jag också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar