Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

onsdag 24 november 2010

Utbyte av tjänster i snöovädret


Jag har varit en gång på powerwalk idag med vagnen och skall snart igen ut en sväng... För att inte behöva gå ännu en tredje gång ut med vagnen i dessa oplogade vägar hittade jag på en bra lösning! Jag ringde min goda väninna och frågade om hon, när hon tar hem sina pojkar från dagis och förskola även kan ta hem mitt förskolebarn. I utbyte lagar jag middag åt oss alla. Superbra idé tyckte hon och alla parter är nöjda!

Så vad ska det bli?

Förrätt

rödbetor med äggsmör 

Huvudrätt

Ugnslax med en sås på smetana, grädde och honung

ångkokta broccolibuketter och morötter

Fänkålsgratäng med saffran

fullkornspasta

Efterrätt

Pepparkakskvarg 


Varför ser menyn ut just såhär? Jo, har varit sugen på rödbetorna redan länge, men har inte hunnit laga. Laxen var billig idag och har just köpt en hel del broccoli, morötter och fänkål från Svarfvars och fullkornspasta för jag tror att fänkålsgratängen är mera i vuxensmak. Med pepparkakskvarg får vi lite juldofter och smaker. Kanske en sillsallad, men detta ska vi äta. 


2 kommentarer:

  1. Kul :) och vilken härlig pudelbild!

    SvaraRadera
  2. Nina: De där rödbetorna med äggsmör var helt supergoda!
    -majmamma

    SvaraRadera