Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

fredag 19 november 2010

Renskav med zuccinipasta


Jag vet inte vart dagen tog vägen idag, men plötsligt var klockan halv tre och jag var vrålhungrig. Hade inte hunnit äta annat än frukost. Flickan hade i sin tur ätit en tidig lunch, så jag glömde bort hela maten. Nåja, hittade i Anna Halléns bok om LCHF mat en rätt med renskav och zuccinipasta som lät snabb och bra. Själva renskavsgrytan ändrade jag på enligt vad vi råkade ha i kylskåpet så det blev så här.

Min renskav

  • 480g djupfryst renskav
  • 3msk smör
  • 1 stor purjolök
  • 300g kantareller
  • 5 cm chèvre ost
  • 5 dl grädde
  • rosmarin
  • svartpeppar
  • salt

Zuccinipastan

  • 3 zuccini
  • salt

Jag brynte köttet i smör. Sedan skar jag purjolöken i skivor och stekte den med köttet. Kantarellerna stekte jag i en annan stekpanna, och blandade sedan med köttet. Blandade i chèvren och grädden och kryddorna och lät småputtra i 5 minuter.

Zuccinin skivade jag med en osthyvel och hällde dem i lättsaltat kokande vatten för ca 10 sekunder.

Serverade med lingonsylt och granatäpplen.

Det här var nog absolut en lyxig och snabb lchf maträtt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar