Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 30 november 2010

Utmanad av en av mina bloggföljare

Jag blev utmanad av Maja att svara på följande frågor:

4 matprogram jag gärna ser:
Jag älskar att se på matprogram! Dessa vill jag se, men missar dem ofta ändå...
Hell's Kitchen, Top Chef, Blindkocken, Masterchef
4 saker jag har ätit idag:

Jag skulle enkelt kunna svara vilka 4 saker jag lagat idag iom att jag var några timmar på jobb. Har jag hunnit äta fyra saker idag? Let's see... 
Halv havresemla med ost och gurka på i morse, solsoppa och havreklisemla till lunch, en caffe latte på vägen hem. 

4 smaker jag längtar efter:

kanel, ingefära, mörk choklad, svarta vinbär!

4 saker på önskelistan:

egen tid, nya kastruller, zonterapi, städhjälp
4 smaker jag avskyr:

Det är få smaker jag egentligen avskyr...
Snaps och andra starkspriter, allting som är gjort på blod...


Jag utmanar alla mina läsare att svara på ovanstående frågor!

1 kommentar:

  1. 4 matprogram:
    Niklas Mat, Svenska Hollywoodfruar, Nordnytt och Strömsö
    4 saker jag ätit i dag:
    Gulash-soppa, rivna morötter, Maukas Knäckebröd,clementiner
    4 smaker jag längtar till: hjortron, älgkött, jordgubbar, mörk choklad
    4 saker på önskelistan: fotmassage, egen tid,resa till Norrland,en tvättstuga
    4 smaker jag avskyr: dragon, lever, whiskey,Brunbergs Tryffel

    Hälsningar Marie

    SvaraRadera