Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

onsdag 30 mars 2011

Låna eller köpa aktuella böcker?

Jag brukar nuförtiden försöka låna alla böcker jag läser. Men ibland kan väntetiden tills man får en bok kännas lång; speciellt när stadsbiblioteken (www.helmet.fi) inte köper in så många exemplar av svenskspråkig faktalitteratur ( eller skönlitteratur för den delen). Men den här gången är det nog de finskspråkiga läsarna som får vänta en längre stund på att få tag i böckerna. Eller vad sägs om:

Äkta vara finns i 9 exemplar på svenska . Ingen reservation! (140 ex på finska och 386 reservationer)

Den hemlige kocken finns i 9 exemplar, en reservation ( 76 exemplar på finska och 233 reservationer)

Döden i grytan finns i 9 exemplar. Finns på hyllan!!! Inte på finska ännu.

Matrevolutionen finns totalt i 5 exemplar, 9 reservationer. Inte på finska ännu.

1 kommentar:

  1. Jag både lånar och köper böcker... de jag köper är speciellt sådana som jag vill återkomma till om och om igen. Äkta vara är ju som en uppslagsbok, lite svår att sträckläsa men bra att kolla upp saker och ting ibland om man funderar över något. Sen köper jag ibland "gamla godingar" billigt från antikvariat. Man kan hitta riktigt fina fynd.Receptböcker är mer som inspirationskällor, sällan jag följer recept direkt från böcker. Ps. läs allebarnsrättens blogg, senaste inlägg! Det handlar om "matbokprat" och Sapere.

    SvaraRadera