Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

lördag 26 mars 2011

Colour Catcher


Har nu blivit vald till en av Smartsons testpiloter för att testa Colour Catcher, en tvättduk som gör att man inte behöver sortera färg innan man tvättar. Så nu är tvättmaskinen på, i den finns en massa mörk tvätt OCH sonens vita favorit piratskjorta som jag hämtade åt honom från Venedig... Så nu hoppas jag verkligen tvättduken fungerar och att skjortan är fortfarande vit om en dryg timme :) Annars är jag illa ute...
Vi har mest färglada kläder, väldigt lite vita, så om jag tvättar 15 maskiner per vecka så är max en maskin vittvätt. Om Colour Catcher fungerar så är jag definitivt intresserad, då behöver min vittvätt inte vänta så länge.

Här är resultatet! Det fungerar verkligen! Tvättduken är riktigt grådaskig medan t-skjortan är bländande vit!


Nu har jag använt mina Colour Catcher dukar redan flera gånger och för första gången på många år, är tvättkorgen alldeles tom! I en fem personers familj! Vilken lyckokänsla! Och tvättdukarna är grådaskiga efter varje tvätt, medan alla plaggen är intakta. Bara den här känslan att kunna tvätta allt ihop och vissa plagg inte blir liggande i månader i tvättkorgen, får mig nog att vilja använda Colour Cather även i framtiden.
Det enda jag ännu funderar över är, att vad innehåller den? Är den skadlig för naturen? Jag använder tvättnötter för att skona både miljön och oss, vill undvika så mycket kemikalier och tillsatser i vårt liv som möjligt. Kunde man eventuellt utveckla tvättdukar som kunde användas flera gånger?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar