Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 1 mars 2011

En mini salladsbuffé


Så här såg vår salladsbuffé ut igår + lite inlagda rödbetor till som jag hade i en annan skål. Något bekant, något nytt och något lite sött. Barnen åt med god aptit. Mungbönsgroddarna var en ny bekantskap för barnen och alla vågade smaka! Morots-och gurkstängerna tog slut först, mera rödbeta fick jag skära upp några gånger, vilket gladde mig stort. Ananas delar barnen i två läger, och mungbönsgroddar ville de inte ha till. Ska bjuda på groddar igen nästa vecka, får se hur det går sen.

1 kommentar:

  1. Vilken fin liten buffétallrik! Oss dagiskockar emellan: hittade en dansk blogg: minigourmeten.dk (av två systrar varav den ena jobbar på ett litet dagis) På allebarnsrättens blogg får man också jättemycket matideér på dagismat. Karolina Sparrings bok: Kom in och ät är också inspirerande. Idag fick jag höra att jag lagat Tosi, tosi tosi hyvää ruokaa=). Morotsbiffar med spenatsås och kokt potatis,grynostsallad inget märkvärdigare än det;) Sen fick de äta upp hallonkakarester från gårdagens föräldramöte kanske det var det som var anledningen till berömmet;).

    SvaraRadera