Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

onsdag 30 mars 2011

And the award goes to...


Oj, vilken överraskning mitt i alla mina funderingar om min framtid! Nina med bloggen Flo Food har gett mig en Liebster utmärkelse där hon bl.a. motiverar sitt val så här:

"... men en dag allt mer började ta upp precis alla de saker jag brinner för:

riktig mat, hälsosam mat, mat för barn"


Jag följer inte med så många bloggar, faktiskt bara dem som jag har på min lista i min blogg, som jag uppskattar för att vi delar samma passion för ren mat och mat för barn. Tiden räcker liksom inte till att följa med allting. So many blogs, so little time...

Så nu känns det som om det blir "piiri pieni pyörii" när vi ser på vem jag skulle vilja ge utmärkelse till. Dels för att alla är finlandssvenskar och dels för att några av dessa redan fått en Liebster blog utmärkelse.

Flo Food: en mycket inspirerande blogg där jag varje gång lär mig någonting nytt. En blogg som väckt mitt intresse för riktig mat och hälsa i ännu större grad.

Malins mat: En duktig finlandssvensk kock, vars recept jag ofta återkommer till.

Mat, serier och annat: En annan duktig finlandssvensk kock som är min förebild inom Sapere.

Bakformen: en duktig hemmakock med sinne för det estetiska och vars goda mat jag får avnjuta ibland.

Förutom dessa som jag ville lyfta fram är även bloggarna Ekologiska fotspår och Christians mat och minnen mycket läsvärda och tankeväckande.



Reglerna för Liebster Award:
Denna bloggaward lämnas över till 3-5 av dina favoritbloggar, som har mindre än 100 följare.

Awarden går vidare till de du valt ut, genom att du lämnar en kommentar på deras blogg. Berätta för dem att deras blogg är en av dina favoriter och att de har utvalts till Liebster award.

Den som får awarden länkar till den person som gav den till dem, och fem av hans / hennesfavoritbloggar med mindre än 100 läsare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar