Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 25 januari 2011

Matdagbok 25.1.2011

Idag för jag matdagbok för andra dagen. Orsaken till varför jag för matdagbok, är att jag ska på matpratarkurs på helgen och till den har vi som första uppgift att föra matdagbok två dagar.

Morgonmål idag kl 8.45. Stressigt, för skulle hinna till en buss kl 9. Inte så hungrig.

  • 1,5dl blåbär, svartavinbär och hallon blandat med 1,5dl turkisk yoghurt
  • ett glas kallt vatten
Lunch kl 12.45. Kände mig inte jättehungrig när jag började äta, men när jag åt märkte jag att jag nog var hungrig. Lagom mätt efteråt
  • 1 portion grönsakssoppa med kokos
  • en halv havresemla med smör och ost
  • två glas vatten
När jag kom hem lagade jag lunch nr 2 kl 15 åt resten av familjen och åt själv också. Kände mig hungrig, kroppen ville ha kött! Riktigt nöjd efteråt
  • 200g italienskinspirerad köttfärs
  • 100g sallad: grönsallad, granatäpple, gurka och vindruvor
  • 2 glas vatten
  • stor caffelatte
Litet mellanmål medan barnen åt kvällsmål vid 18.30-tiden. Lite sugen på något, inte speciellt hungrig.
  • 2 skivor skinka + 2 skivor ost
  • en liten kopp grönt te
  • vatten

Middag blev det först vid 21-tiden! Min man hade gjort en underbart god pizza medan vi tittade på MasterChef :) Tog först en liten bit och sedan en bit till för allting bara smalt i munnen... Jag kunde ha ätit en bit till, men då skulle det nog bara ha varit av snålhet, inte hunger.

  • 150g pizza med mycket ost
  • ett glas vatten
  • en liten kopp grönt te
Det var det! Ganska intressant att på riktigt följa med vad man stoppar i sig :) Det mesta har varit enligt lchf, men lite hembakta semlor eller hemmagjord pizza är ok :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar