Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

söndag 20 februari 2011

Inget buljongpulver alls i år!


Ja, som rubriken säger, så har jag inte en endaste gång använt buljongpulver i år! Kryddat istället med min egen buljong eller färska örter. Jag använde tidigare Reformis ekologiska grönsaksbuljongpulver, men nu har den fått stå i skåpet. De är så fulla med salt och nog även andra ämnen jag tycker jag inte behöver krydda min mat med. På dagis har jag heller inte tillsatt någon buljongpulver och ingen har klagat :) Lite mer andra kryddor, örter, vitlök och smör och olja istället så blir det riktigt gott!

1 kommentar:

  1. Jättebra! Jag har heller inte saknat buljongtärningar en enda gång på alla dessa år. En bra sak är att allt smakar "mera olika" utan buljongtärning, eller -pulver. Den får ju allt att smaka åtminstone lite buljongtärning. Och vem vill nu det? Mat ska smaka mat :)

    SvaraRadera