Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 14 december 2010

Surdegsbröd och LCHF

Min man har gjort surdegsbröd enligt Pain de Martins- bloggens recept och det blev gudomligt gott! Jag har ju följt LCHF kost sen augusti, men äter alltsedan en månad tillbaka även bröd för att få mer fibrer. Och 85% choklad för att det är gott!

Oftast blir det ett par smörgåsar till morgonmål. Men efter att min man lagat två otroligt goda surdegsbröd, så har det nog blivit lite mer bröd för min del. Men det är ju hälsosamt med surdegsbröd!

Att inte äta så strikt LCHF har fungerat bra för mig. Vikten har inte påverkats åt något håll. Antar att om jag skulle lämna bort nötter så skulle vikten sjunka lite till, men känner inget behov för det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar