Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

lördag 18 december 2010

I väntan på julen...



... har jag börjat äta min turkiska yoghurt med kanel, mandlar och lingon. Gott och hälsosamt!
... har jag ätit Mozartkulor som min 6-åring gjort.
... har jag gjort egen chokladpulver med julig smak.
... skall vi ha en stor lillajulsfest idag med pepparkaksverkstad för barnen.
... har jag igår köpt första julklappen.
... har jag städat.
... har jag varit på barnens julfester!
... har jag varit på tre julkonserter!
... har fått ett paket på posten :)
... har vi fått en massa julkort!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en fin lillajulsfest & många goda pepparkakor!

    SvaraRadera
  2. Vi hade en underbar fest med 21 barn och 18 vuxna under hela eftermiddagen! Barnen älskade verkligen att baka, alla bakade pepparkakor och jultårtor och dekorerade dem. Länge, länge. Helt underbart! Det yngsta barnet som bakade var 2 år, den äldsta nästan 10 år! Som tur är ville de även äta av sina konstverk, för det blev ganska mycket av det goda! Det här gör vi definitivt om, föräldrarna tyckte också det var skoj!

    Min mans surdegslimpa hade också bra åtgång, får se hur många som inspirerades att själv pröva! Vindruvor, ostar och glögg och tomtegröt åt vi också.

    Barnen orkade förvånansvärt bra, trots att vi hade gäster från kl 13 till 19.30! Lite var de ute en sväng med några gäster, men annars bakade de ett par timmar, åt och lekte hela dagen. De hade länge sett fram emot hela festen.

    Tur att vi har ett stort kök och att gästerna kom lite olika tider, för nu rymdes vi bra och bästa festen är ju alltid i köket, eller hur? Vardagsrummet var betydligt tommare än köket :)

    Tack alla som var med och firade lillajul med oss! Vi gör om det nästa år igen! Eller kanske något liknande redan tidigare, blev lite sugen...

    -majmamma

    SvaraRadera