Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

torsdag 30 december 2010

Efter julen kommer nyår

Hoppas ni alla hade en fridfull jul! Jag märker att det är ett tag sen jag hunnit uppdatera min blogg... Vi firade julen hos svärmor, vilket var rätt så skönt. Det betyder också att vi inte ätit någon julmat alls här hemma, men nog två gånger efter julafton då vi varit på besök hos svärmor och en annan släkting. Alla verkade vara trötta m på julmaten, men jag och min man åt gärna av den :) Jag älskar julmat, speciellt morotslådan, kålrotslådan och fisken.

Jag har varit förkyld i ett par dagar nu, men idag smakade maten igen. Och ikväll skall jag börja förbereda en barnvänlig nyårsmeny, mannens kusin med familj kommer och firar nyår med oss. Vi kommer att bli 4 vuxna och 5 barn och en liten hund :)

Menyn kommer att vara buffé med fyra olika pajer och några olika sallader, köttbullar och ostar och säkert något till som jag just nu inte kommer på. Samt surdegsbröd som min man förbereder just nu. Så ingenting glamoröst, men sådant som alla gärna äter. Till efterrätt blir det chokladmoussetårta och vaniljglass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar