Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

fredag 31 december 2010

En oönskad nyårsgäst

Min lilla 2-åring fick magsjuka i natt. HOn kräktes med ett par timmars mellanrum för att plötsligt 9h senare äta med god aptit! Så vårt nyår blev inte riktigt som planerat, viken tur att jag igår aldrig hann förbereda maten för 9 personer som jag egentligen tänkt.

Vi hade en riktigt trevligt nyår här hemma också. Pojkarna fick skjuta lite raketer med pappa, sen åt vi god middag och efter det gick jag och pojkarna ännu ut för att titta på raketer.

Vi hade en intressant diskussion vid bordet då ena sonen kommenterade att mamma inte vill skjuta raketer. Nej, sade jag, jag tycker inte om att använda mina pengar till något som genast går upp i rök. Pappa kommenterade att mamma hellre går på café :) Och det är riktigt sant, jag har nog introducerat cafékulturen åt mina barn också. Visserligen är det en dyrare hobby än att skjuta raketer, men för mig så mycket mera njutningsbart! Jag har aldrigi mitt liv köpt raketer, kommer aldrig att köpa en, däremot har jag nog suttit på olika caféer mååååånga gånger :)

Jag hade egentligen tänkt laga en chokladmoussetårta ännu idag, moussen förberedde jag redan igår. Skall njuta av den tillsammans med ett glas 1+1=3 som jag köpte på Alko igår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar