Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

onsdag 16 november 2011

Var är tonfisken?

Jag höll på att fylla Cannelloni med tonfiskröra, varpå dottern börjar sjunga :


Var är tonfisken?
Var är tonfisken?
Var är du?
Var är du?
Hur mår du idag då?
Hur mår du idag då?
Spring din väg
Spring din väg!

Det är för övrigt första gången i mitt liv som jag köpt cannelloni och ska bli spännande att se hur smaken blir. De kostade bara 0,99 EUR en stor ask, så tyckte priset lät bra. Och dessutom såg jag genast Sapere-faktorn i dem :). Ett roligt pussel för barnen. Egentligen borde var och en få fylla sin cannelloni enligt smak, men det får bli till en annan gång. Själva röret väckte förundran.Dottern var med och fyllde ett par, 5-åringen rev osten :)

En tomatsås med grädde, torkade trattkantareller, peppar, oregano och paprikakrydda slevade jag ovanpå. I ugnen 30-40 minuter att pastan mjuknat. Den blev jättegod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar