Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

måndag 10 maj 2010

Sonens 4 års kalas hela helgen lång...


... och kakor i mängder och massor. Sonen bläddrade i min kokbok och pekade på en tårta med vaniljkräm och jordgubbar och sen ville han ha en chokladkaka :)


Min kära man bakade den underbar chokladkakan, som jag gjorde fyllningarna till. En med hallonmousse och en med citronmousse.  Den bästa tårtan på läääänge. Kanske rentav den bästa någonsin?!! Receptet får ni kolla på hans egen blogg :) Sen gjorde han också jordgubbskakan som också var god, men jag föredrog chokladkakan, vilket ju inte är förvånande :) Båda kakorna var, förutom en härlig njutning, även en fröjd för ögat.


Jag bakade tillsammans med födelsedagsbarnet katalanska maränger som vi färgade ljusblåa med livsmedelsfärg. Sedan ville jag också baka muffinsar, så det blev Leilas muffins med crumble som jag även bakat tidigare. Den här gången använde jag svartavinbär och lingon istället för blåbär. Gottigott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar