Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

torsdag 1 april 2010

Sallad på quinoa


Hittade i skåpet en förpackning med Jardin Bio's Grainergie"ekologisk blandning av fem fröslag" med quinoa, vete, fullkornsris, risgryn och fullkornssesam som jag helt hade hunnit glömma bort att jag hade. Jag har tidigare också använt den här blandningen till sallad och varit nöjd med smaken.
Jag kokade 1,5dl quinoablandningen i 4dl vatten i ca 20 minuter.
Blanda quinoa, sallad, gurka, tomat, och tonfisk i en skål. Krydda med svartpeppar. Häll ovanpå citronsaft, äppelvinäger och olivolja. Serverade med speltbaguette till.
Gott, enkelt och hälsosamt!

2 kommentarer:

  1. tack för detta tips - funderat på vad jag sku hitta på med quinoa. I Bolivia gör de jättegod soppa

    SvaraRadera
  2. Har du något bra recept på soppa? Tar gärna emot!

    SvaraRadera