Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

måndag 7 maj 2012

Kalasdagsutmaningar

Sonen som i dagarna fyller 6 år kom igår med sin tårtbeställning. En rund tårta med en stor Blixten på, gjord av marsipan. Bilen skall vara ca 10cm lång, tillräckligt stor för att alla skall få smaka av den :)

Hittade denna på Toves blogg "Baka baka liten kaka", och skall försöka pröva mig på en sådan. Jag har på känn att jag kommer att sova mycket lite även framöver...

Jag har aldrig ens försökt mig på att göra en bil av marsipan, så jag har inte speciellt höga förväntningar på mig själv. Bara det liknar en bil och har de rätta färgerna...

Jag har alltid tyckt att det är skönt när han är född i maj, men nu inser jag att maj för mig verkar vara en månad då varje dag är fullspäckad med program.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar