Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

lördag 26 maj 2012

Kakor i kvadrat

Sonen har redan firats tre gånger :) Så det har blivit en hel del kaka på sistone...

Jag älskar själv saftiga morotskakor och hittade detta recept på Toves Baka baka liten kaka. Världens godaste morotskaka, alla berömde den. Tack Tove att du delar med dig!

Jag gjorde dubbelsats och fick två fina kakor. Gräddade dem i brödformar, och de blev så fina!

Dekorerade dem med en massa färska jordgubbar och buskblåbär. Mumsfilibabba säger jag bara! Både barn och vuxna älskade den!

En härlig Pavlova med färska bär hör sommaren till!  Lätt att laga och stor fröjd för ögon och mun! Dottern som inte gillar grädde tyckte att chokladmarängerna var bättre :)

Lite saltigt hade vi också. En somrig pastasallad och skärgårdsbröd med skagenröra på. Gott!

En annan dag firade vi sonen med bara barn, då blev det en långtradare full med godis. Sonen tyckte det var så roligt att planera hur långtradaren sku se ut och sedan att själv få dekorera den. Och den hade mycket god åtgång också :)

Och nu har jag återigen problem med mina bilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar