Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

lördag 27 augusti 2011

Kantareller


Tidigt i morse, vid 8.30-tiden, gick jag, dottern och 5-åringen ut till svampskogen. Totalt hittade vi 2 l med ganska små kantareller.
Sen när vi kom tillbaka till stugan mötte vi en mycket mätt orm ( som visade sig vara en snok) som var omkring 1m lång. Bad sonen springa in och väcka pappa, så att han fick komma och se den. Fick senare höra att sonen sprungit in till sovrummet och ropat att en orm attackerar hans syster :) Det slutade med att pappa blev och fota ormen en lång stund medan barnen såg på. Jag hade däremot sett helt tillräckligt av den... Sonen tyckte att iom att det är en ofarlig snok, så behöver man inte vara rädd för den :) Jag kunde nog leva utan dem här på vår tomt.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Vi hade den här weekenden två observationer av huggorm vi... och en ståtlig havsörn!

    SvaraRadera
  2. Jag har en duktig fotograf till man :)
    Under alla dessa år på lande har jag inte sett en endaste orm, nu i helgen såg jag två på vår tomt...
    Havsörn finns hos oss också, har inte själv sett den än...

    SvaraRadera