Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 27 september 2011

Trattkantarellgodis

Trattkantarellgodis, ja det är vad vi kallar torkade trattisar hos oss! Alla tre barnen som annars inte är överförtjusta i svampens konsistens smakade gärna på den torkade versionen och blev förtjusta! Dottern tom till den grad att jag fick säga att hon inte fick ta mera. Jag var lite orolig över att hon skulle få ont i magen, för de är ju inte förvällda.

Nu satt jag just på en ny sats trattisar i torkmaskinen. Med tanke på mina barn, så förvällde jag dem först, sen får de äta hur mycket som helst "trattkantarellgodis" när de kommer hem :)

Brist på D-vitamin lär det inte ska bli i den här familjen... Jag åt brunch just i form av omelett med trattkantareller. Såå gott! Senare skall jag laga en trattkantarellpaj med bacon, den var så god den jag gjorde förra året. Mums! Trattissoppa borde man också pröva på någon dag, men då borde vi nästan hinna en sväng till skogen innan det. Hänger någon med? So many good ideas, so little time....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar