Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 13 september 2011

2000 steg i mataffären


Jag har de senaste dagarna haft en stegmätare. Det verkar lätt bli över 10 000 steg per dag för mig. Bara det att jag går två gånger per dag av och an och för barnen till skola och dagis, kommer jag upp till 10 000 steg.

Idag var jag och storhandlade för mina klubbar i morgon, och blev ganska förvånad att jag tagit 2000 steg i mataffären. Nå, när det nu stormar och öser ner där ute, är det ju bra att gå inomhus istället :) Har tänkt ta bilen alla vägar idag pga vädret, så får se hur mycket jag kommer upp till. 2500 steg har jag tagit idag, och klockan är inte mer än 10.20 :) Barnen tycker det är jättespännande att höra hur många tusen steg jag gått, nu skulle de vilja ha varsin stegmätare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar