Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 22 december 2009

Decemberbak

Det har blivit ganska mycket av det goda i december. Pepparkakorna och jultårtorna skötte barnen om helt och hållet. Utöver det har vi lagat hallontårta, blåbärsmarängtårta med lemon curd, rund gräddkaka, maränger, morotskaka, mjuk pepparkaka ( min man har bakat den 2 gånger), citronrutor och säkert ännu något annat jag hunnit glömma bort.

I morgon skall jag baka mandelrutor som jag skall ta med när vi är bortbjudna på juldagen. Sen har jag lite lust att pröva på något julgodis också. Kanske mozartkulor?, Det är så gott och ganska enkelt att göra. Vi gjorde faktiskt såna till vårt bröllop för över 7 år sen. En stor succé :)

Nu borde jag inte sitta här, utan förbereda inför julen. Paket som borde paketeras, de sista julpynten, städning osv...

2 kommentarer: