Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 22 december 2009

Biblar i köket

Jag har många gånger börjat läsa Biblen men aldrig kommit så värst långt. Däremot har jag hittat några Kokböcker som blivit mina biblar, som jag gärna bläddrar i om och om igen :)
A piece of cake av Leila Lindholm är min favorit. Med hennes recept kan man inte misslyckas samtidigt som man åstadkommer härliga kakor.
Tidningen Hembakat lockar till sig med sina intressanta recept så här i juletider. Min tidning börjar se ganska använd ut i det här laget.
Mat för barn och deras föräldrar har kanske inte fått bibelstatus, men har en massa bra recept. Speciellt sockerkakan som jag använder till mina gräddtårtor lyckas alltid. Sen finns där många andra bra matrecept som jag använt mycket av.
Boken Mat Rätt av Nina Colliander-Nyman och Maria Riska, som kom ut nu i höst innehåller en massa recept som jag skall pröva på genast då julbaket är över. Tror jag kommer att ha mycket nytta och nöje av den här boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar