Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 1 september 2009

Birka recept


Jag tycker periodvis om att pröva nya recept. Ofta blir jag inspirerad av recepten i Birka tidningen. Idag prövade jag den nyaste Birkas grönsaksomelett och maltsemlor med äppel och lingon.
Semlorna blev jättegoda och jag kommer säkert att laga dem igen. Istället för nötter hade jag mandlar. Kolla receptet här
Grönsaksomeletten blev helt ok. Jag tillsatte lite kantareller i den, tyvärr kände man inte smaken av dem. Jag tycker att örtkryddorna var alltför dominerande. Nästa gång får det nog bli mindre av dem.
Igår lagade jag till kvällsmål mannabärtfrutti enligt Birkas recept. Har nångång köpt något liknande i butiken, som inte alls var gott, men det här var en spännande överraskning! Storebror gillade smaken, medan lillebror inte tyckte om den. Både jag och min man gillade smaken. Jättegott med blåbär till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar