Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 22 september 2009

Aronia


Oj, vad det är spännande med skördetider. Först smultron, krusbär, svartavinbär, blåbär, hallon, kantareller och nu aronia. Härliga sommar och höstminnen! 
Nu har vi ätit aronia. Barnen tycker också om bären, trots att de är ganska kärva till smaken. Min dotter på knappa 10 månader blir riktigt arg om hon inte får av dem då hon ser dem...
Jag har ännu inte hunnit frysa ner av bären, det sägs att kärvheten mildras en aning då. Aroniasylt skall jag pröva göra någon dag, kanske också saft. Behöver jag säga att jag är helt urförtjust i detta bär?!!!
Läs mer om aronia.

1 kommentar:

  1. Tack för kommentaren i min blogg! Fin blogg du har också, med massor bra recept. Aroniabär har vi också haft på gården, har bara inte förstått att de går att äta... Nu har fåglarna ätit upp dem så får vänta till nästa höst innan jag kan plocka såna.

    SvaraRadera