Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

lördag 25 september 2010

LCHF i 8 veckor redan

... och vågen visade idag på ett nytt tiotal! Första gången sen 7 år! Härligt! Min officiella vägningsdag är på måndag, så ska bli spännande att se. Men inte är det långt kvar till mitt mål, knappa 2kg!

Idag har jag ätit så här:

Morgonmål:

2dl turkisk yoghurt + lite lingon

lunch:

Lite rester från igår: broccoli och blomkålsgratäng gjord på grädde och crème fraîche + sallad

mellanmål:

en caffelatte! Efter min Venedig resa har jag nu ett par gånger köpt en caffelatte och oj vad det är gott!

middag:

2 skivor leverpastej ( har inte ätit det på flera år! Mums!)

lite broccoli och blomkålsgratäng

liten bit köttfärs

sallat och rödbeta

Ikväll skall jag äta lite brieost som jag inte ätit på länge :)

----

Jag har också börjat fundera på om jag så småningom skall börja äta lite kolhydrater och vad i så fall? Egentligen har jag inget behov av det just nu, men vi får se. Åtminstone blir det inte pasta, ris eller potatis, kanske en rågsmörgås ibland.

Det som jag märkt med smaksinnet, är att vispad grädde har börjat smaka sött i min mun. Mycket praktiskt ifall jag blir sugen på något. Det händer inte så ofta, men nog ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar