Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

lördag 5 juni 2010

Raw food drinkar


Jag plockade fram min hushållsassistent och nu skall det bli hälsosamma drycker i kvadrat! 
Igår gjorde jag en vitamindrink med:
  • en näve gojibär
  • 2 msk torkade havtorn
  • 0,5 dl lingon
  • 2dl ekologisk risdricka
  • 1/2 gurka
  • saften av 1/3 citron
Ena sonen gillar inte gojibär, men drycken slank fint ner! 


I morse gjorde jag en hälsodrink av:


  • 2 msk gojibär
  • 2 msk svarta vinbär
  • 2msk torkade havtorn
  • 8 små rucola blad
  • 10 jordgubbar
  • 2 dl avkok av persiljevatten
  • en stor knippe persilja
Gott för vuxensmak. Tror inte barnen skulle ha gillat den starka smaken av rucola. Tyvärr har jag ingen kamera i helgen...

2 kommentarer:

  1. Syster från norr5 juni 2010 kl. 13:21

    Hej! Riktiga vitamindrycker! Var kan man köpa torkade havtorn?

    SvaraRadera
  2. Jag brukar köpa på Life hälsokostaffären. Det är i pulverform.

    SvaraRadera