Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

fredag 11 juni 2010

Pasta med tomat och broccoli


Idag var lunchen ett par timmar sen hos oss, har kört kors och tvärs och då jag kom hem med två av barnen blandade jag halvt stressad idag ihop en sås med:


  • 4 färska tomater i bitar
  • 200 g broccolibuketter 
  • 2 dl grädde
  • 1 liten lök
  • 1 liten vitlöksklyfta
  • peppar
  • parmesanost
Jag hade dessutom kokat ett halvt paket två olika sorters pasta, fullkornspasta och pasta på durumvete. Pastan fick koka nästan färdig, och sen blandade jag i de sista minuterna små broccolibuketter. När de var mjuka blandade jag allting i stekpanna där jag fräst både lök, vitlök, tomat, tomatpure och grädde. Lite ost och persilja på och voilá! Gott och snabbt och rätt så hälsosamt!
Som inspirationskälla fungerade Flos recept.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar