Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

torsdag 4 mars 2010

God och snabb kladdkaka med marshmallows





Den öppnade Smurf marshmallowspåsen borde säkert användas till något.... Jag hittade ett recept på Bagerskans blogg som såg jättegod ut. Skall nu pröva baka kakan.
Superenkelt recept. Blandade ihop allting på under 5 minuter!!! Nu väntar vi bara på slutresultatet! Sonen menade nog att vi inte skulle äta kakan idag, utan först på söndag...

Vi väntade inte till söndag... Kakan blev jättegod och den här gången kände man bra av marschmallowssmaken och konsistensen blev ljuvlig med lite tuggmotstånd. 
Vad annat nytt? Godis har jag inte ätit sen december 2009 :) Fast min man tycker att kex nog är godis. För mig är kex, bullar, tårtor osv inte godis, nog något gott, men nej, inte godis! Var drar ni gränsen? Min stora svaghet och passion är choklad, annat godis har jag inte brytt mig om. Nu bakar jag istället chokladkakor och måste säga att jag blivit jättekräsen efter att jag själv började baka. Brukar gå på ett trevligt café nära oss som är känd för sina tårtor, bullar osv, men nuförtiden tycker jag att mina tårtor smakar bättre!
Sen är jag väl förberedd för det våta vädret med mina nya stövlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar