Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

måndag 29 mars 2010

Dagens klagovisa

Alltså jag blir snart galen på att det bara kommer mer och mer snö...  Det är inte speciellt vackert längre med slask och brungråa högar överallt... Och det är inte lätt att ta sig fram med vagn heller.
Sen har min ettårochfyramånaders flicka blivit jätte mammig. Hon vill vara i famnen hela dagen lång. Jag är helt slut.
Bäddat för en vårdepression och vårtrötthet  märker jag.
Vad ska jag göra?
  • Kanske borde jag börja träna igen efter många år. Men sjutton när det ska vara så dyrt, med vårdpengen kommer man inte så långt. 
  • Sen har jag börjat dricka kaffe, kokade för första gången igår. Speciellt gott var det inte, men med lite kakao i blev det bättre. Effektivt var det nog, var hur pigg som helst vid midnatt, men konstigt nog somnade jag genast då jag lade mig.
  • Börja med någon annan hobby? Vad i så fall? Simma lite mer och lite oftare? Det skulle kanske fungera. Det måste i varje fall vara något som gör att jag kommer bort hemifrån. Kanske man borde göra något tillsammans med någon annan.
  • Solsemester skulle heller inte alls skada, men det får jag glömma direkt. 
  • ???

1 kommentar:

  1. träningstips från en som inte tränar, men borde:

    - cykla ifall du har en någorlunda bra cykel, kostar inget!
    - promenader med hunden
    - simning, kostar bara lite
    - joggning, effektivt, men usch så jobbigt
    - köp en yoga/pilated DVD och gör några gånger det hemma i vekcan. skicka mannen och barnen till butiken

    kram, lillsyrran

    SvaraRadera