Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

måndag 1 februari 2010

Rabarberpaj med chokladtopping

Jag hade kvar av rabarbern, så jag måste ju göra en rabarberpaj till. Jag ville ha något med choklad och rabarber i :) Receptet hittade jag här.
Urenkelt och snabbt. Botten skulle ha kunnat vara tjockare. Sen tyckte vi att chokladen kanske inte passade så bra sist och slutligen. Men kakan blev bättre under kvällen då den stelnat ordentligt. Själva rabarberkrämen var jag nöjd med. Storebror tyckte om kakan, lillebror undrade varför jag igen satt rabarber i kakan... Jag undrar om Leila har några bra raberberpaj recept?
Vi har någongång gjort rabarberpaj med vitchoklad och den blev god, måste säkert försöka gräva fram receptet för nästa rabarberbak :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar