Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

fredag 8 januari 2010

Brownies




Idag hade vi två anledningar att baka något gott, 

pappas namnsdag 

och

ett par goda vänner fick en flicka! 

GRATTIS!!!!

Jag hittade receptet på brownies här. Jag har aldrig tidigare bakat brownies och nu föredrog jag, för enkelhetens skull, en brownies-kaka :)

Jag dekorerade kakan med cream cheese frosting som innehöll cream cheese, florsocker och citronsaft ( inga exakta mått den här gången, utan jag blandade bara ihop, så att smeten smakade och kändes bra) . Ovanpå frostingen siktade jag kakao.

Istället för nötter använde jag hackad mandel i kakan.

Supergott!


2 kommentarer:

  1. Vad det ser gott ut! Har konstant "craving" på brownies och kladdkaka! :)

    SvaraRadera
  2. Tove: det hade jag också med trean :) Och det har bara fortsatt....

    SvaraRadera