Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

fredag 16 mars 2012

Inspiration!

Vad ska man hitta på för mat en sån här dag när alla är trötta och hungriga? Jag har inte ens orkat ta en sväng via butiken och kylskåpet är fullt med alltmöjligt men ändå finns där ingenting. Jag behöver akut matinspiration!

Jobbar för fullt med böcker och matlek. Min läseblogg kommer jag att uppdaterar rätt så ofta i mars har jag på känn... Jobbet tar en hel del energi just nu, men samtidigt ger nog barnen en hel del energi också. Vädret kan jag däremot inte säga att sku göra det...

Min kockklubb tog slut i veckan. Duktiga små elever som lärde sig laga goda mellanmål :) Roligt med kockklubbar men kanske ännu roligare med matlek! Där finns så mycket mer att upptäcka för barnen märker jag! Båda ytterst viktiga, men jag vill koncentrera mig på matleken. Kockklubben hade inte ett undervisningskök, så det påverkar nog också hur jag känner för kockandet. Matleker gör jag med en grupp för tillfället, men 5 nya förskolor börjar matleken fr.o.m. april.

Men barnen får vara med i köket hela tiden. Om några veckor ska det bli mateftis med halva sonens klass. Det ska bli riktigt roligt! Vi ska laga en soppa och karelska piroger. Andra halvan av klassen fixar efterrätt hos klasskompisen och sen äter vi tillsammans! Kan ju nämnas att det bara är 12 elever i klassen, om de skulle vara flera skulle jag inte ens överväga :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar