Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

måndag 4 maj 2009

Ljummen tortellinisallad


Det är en tid sen jag senast hunnit skriva något. Bakat och lagat lite mat, det har vi som tur hunnit med. Till vappen gjorde jag en jättegod och dessutom enkel sallad. Receptet hittade jag på mammapappa.com.  Måste absolut göra salladen någon dag igen och passa på att fota den också, för den såg fin ut och smakade alldeles underbart. Rucola hör till mina nya salladsfavoriter.
  • 1 paket ricottafyllda tortellini
  • 3 skivor knaprigtstekt bacon
  • 1/2 kruka rucola
  • 3 soltorkade tomater
  • auraost
  • balsamico och olivolja  

1 kommentar:

  1. Jag stekte en extra skiva bacon när du ett ögonblick lämnade mig obevakad. :-) Så det var fyra skivor bacon. Med de där ingredienserna kan det ju inte bli så mycket annat än pappagott, men det var ändå godare än vad jag tänkt mig!

    SvaraRadera