Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

tisdag 2 november 2010

Röd startdryck à la Martha!


Hittade i Marthornas kokbok en intressant dryck, Röd startdryck, som bara lät så lockande att jag måste pröva den. Först på dagis och sedan hemma. På dagis tyckte tex en flicka som aldrig annars tycker om något, massor om drycken, hon lär ska ha druckit 4-5 glas... Mina egna barn var däremot inte så förtjusta i själva konsistensen. JAg gillade drycken! Fräsch och mättande!
Jag hade inga exakta mått, men ungefär så här gjorde jag drycken här hemma: 
  • 2 dl jordgubbar
  • 1 näve solrosfrön
  • 1/2 dl havrekli
  • 4dl utspädd tranbärsssaft
  • 2 msk honung
  • 2 msk citronsaft
  • 2 msk honung
Allting mixas i en mixer. Detta räckte till 4-5 portioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar