Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

onsdag 18 augusti 2010

Hur mycket kolhydrater i tomatkross???

Gjorde en snabblunch till mig och mina två minsta idag:

  • en hackad och stekt lök
  • en burk tomatkross
  • en burk tonfisk i olja
  • 1,5 dl grädde
  • svartpeppar

Såsen serverade jag med grynost. Det var riktigt gott, men nu undrar jag hur mycket kolhydrater rätten kan ha innehållit, för blev supertrött efter maten!

Det kan också vara att jag bara är trött efter allt städande, hade nämligen en tråkig överraskning i köket efter att vi hade varit borta två veckor: äckliga små larver och malar bland hirs, nötter osv! Så jag har slängt bort all mat, förutom den vi har i kylskåp och konservburkar och städat köket och diskat alla kärl osv i 2 dagar nu. Är alltså helt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar