Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

onsdag 2 november 2011

Händelserik oktober

Det har varit en mycket händelserik månad, med en massa matrelaterat allt från matkonferens i Helsingfors, tiotalstimmar med matlek för barn och Sapere-inspirationskvällar för vuxna. Förra veckan gjorde jag, min 7-åring och min kockväninna en matrelaterad resa till Oslo där vi fick uppleva mat på alla nivåer och överallt!!! Vi besökte Geitmyra matkulturcentrum för barn, vi åt en trerätters middag på fiskrestaurangen Lofoten, träffade intressanta människor som jobbar med Sapere, åt middag hos en mästerkock med en mycket skicklig matlagande fru. Dessutom hann vi jobba en hel del och barnen fick sin dos av Saperelekar hemma hos min syster. Vi besökte flera bra caféer, åt Spätzle hos min syster och hade det väldigt roligt! Det var en fantastisk resa med mat som focus. Kameran är full med massor med intressanta bilder, varför de inte finns i min blogg kan du läsa här. Skriver mera om resan och allt annat då jag är flera hundra bilder rikare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar