Matexperiment och Sapere

UPPTÄCK MATEN MED ALLA DINA SINNEN!!!

fredag 22 oktober 2010

Sanna Ehdins energi!


Igår fick jag äntligen gå på föreläsningen jag länge hade väntat på. Sanna Ehdin föreläste på Arcada om människans energi, och hur man kan finna energi, upprätthålla bra energinivå och hur man snabbt kan höja sin energinivå och mycket annat intressant. Om kostens, människorelationernas, motionens och attitydens betydelse för vår energinivå.


Hon är en engagerande föreläsare, med mycket energi, och det var verkligen intressant att lyssna på vad hon hade att säga. Efter att jag började äta lchf kost, har min energinivå skjutit i höjden och många saker ändrats till det positiva just pga av att jag har en massa energi. I somras, då jag ännu åt kolhydrater var min energinivå mycket mer varierande, med ups and downs. Så skulle jag då ha varit på hennes föreläsning, skulle det ha varit ganska annorlunda, för nu fick jag en massa bekräftelser till att det jag gått in för är faktiskt helt super! Pusselbitarna börjar liksom falla på plats!


Nu skulle jag verkligen vilja gå och lyssna på Annika Dahlqvist som föreläser någonstans i Kimito, men det är nog för långt att åka dit. Synd att hon inte kommer till Helsingfors! Vi skulle nog behöva någon på den här sidan av Finska viken som skulle väcka majoritetens sätt att tänka om fett!



4 kommentarer:

  1. Bra skrivet, majmamma! Och vilken bra bild du fick. Mina blev nog inte så bra tror jag. Och det varit roligt att se dig live också :)

    SvaraRadera
  2. Hej Nina!
    Det var jätteroligt att se dig också! Visst var hon bra, vi borde absolut ha en Sanna Ehdin i Finland också! Någon som vågar sig på utmaningen?!
    Om bilden ja, brukar nuförtiden alltid ha kameran med i handväskan...

    SvaraRadera
  3. Ett litet tips!...Mats-Eric Nilsson kommer till Anton&Anton på Museigatan nästa fredag 29.10 kl.16-17

    SvaraRadera
  4. MoWe tack för tipset! Dit kommer jag gärna, bara jag är i landet...

    SvaraRadera